Komunikaty - Informacja dla właścici - Urząd Miejski w Miękini

Burmistrz przyjmuje w środy, rezerwacja wizyty pod nr tel. 71 735 92 16

Wyszukiwarka

Przejdź do: BIP
Przejdź do: Facebook
Przejdź do: Wersja kontrastowa serwisu
Przejdź do: RSS


Oficjalny serwis internetowy
Gminy Miękinia

Menu główne


Menu poziome

Komunikaty

Informacja dla właścicieli nieruchomości niezamieszkałych

7 lutego 2025
Zgodnie z art. 6 ust. 1 ust 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r., poz. 399 ze zm.), właściciele nieruchomości niezamieszkałych
są zobowiązani do udokumentowania w formie umowy korzystania z usług wykonywanych przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne zarówno zmieszane jak i selektywnie zebrane, wpisanego
do rejestru działalności regulowanej, przez okazanie takich umów i dowodów uiszczenia opłat za te usługi.
 
Umowy na odbiór odpadów powinny być podpisane z przedsiębiorcami wpisanymi do Rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
 
Rejestr ten jest dostępny na stronie https://system.sios.pl/external/rdr/office/117
 
Nieruchomości niezamieszkałe to takie, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne tj. zakłady produkcyjne, zakłady usługowe, sklepy, placówki oświatowe, zakłady rzemieślnicze, hurtownie, biura, gabinety lekarskie, lecznice dla zwierząt, apteki, i inne podmioty prowadzące działalność gospodarczą).
 
Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, są zobowiązani do dostarczenia kopii zawartej umowy
z podmiotem odbierającym odpady komunalne oraz dowodów uiszczenia opłat za ostatnie półrocze 2024 roku, w terminie do dnia 15 marca 2025 r.
 
Dokumenty można dostarczyć:
osobiście do Biura Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Miękini,
przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Miękini, ul. Kościuszki 41, 55-330 Miękinia
przesłać skan dokumentów pocztą elektroniczną na adres: reklamacje@miekinia.pl
za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej na elektroniczną skrzynkę podawczą  tut. Urzędu (ePUAP), tj. na adres ePUAP: /n344l0yobw/SkrytkaESP
lub na adres doręczeń elektronicznych, tj. AE:PL-20037-82694-IJWVE-12
 
W przypadku niedostarczenia ww dokumentów w wymaganym terminie upoważniony pracownik Urzędu Miejskiego w Miękini przeprowadzi kontrolę bezpośrednio u przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na terenie gminy w zakresie posiadania aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych
i dowodów uiszczenia za nie opłat.
 
Czynności kontrolne będą prowadzone w myśl ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy prawa ochrony środowiska i ustawy prawa o przedsiębiorców.
 
Dodatkowe informację można uzyskać w Referacie Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Miękini pod numerem telefonu 71 735 92 66.
 
Przypominamy, że zgodnie z art. 4d ww. ustawy, wytwórcy odpadów komunalnych są zobowiązani do selektywnego zbierania wytworzonych odpadów komunalnych; a co za tym idzie aktualna umowa zawarta z danym przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych musi zapewniać odbiór segregowanych odpadów takich jak:
1) papier,
2) szkło,
3) tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale
4) bioodpady.
 
Dodatkowe informację można uzyskać w Referacie Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Miękini pod numerem telefonu 71 735 92 66.
Liczba odwiedzin: 261

Stopka

Płatności online
Zamknij