Menu poziome
Menu lewe
Program "Czyste Powietrze"
Mieszkańcy Gminy Miękinia mogą za pośrednictwem Punktu konsultacyjno-informacyjnego programu „Czyste Powietrze” złożyć wniosek o dotację oraz otrzymać bezpłatną pomoc w zakresie weryfikacji wniosku pod kątem wymagań programu.
Program skierowany jest do osób fizycznych będących właścicielami/współwłaścicielami domów jednorodzinnych/wydzielonych lokali mieszkalnych w budynkach jednorodzinnych.
Program oferuje dofinansowanie wymiany starych i nieefektywnych źródeł ciepła zasilanych paliwem stałym na nowoczesne, spełniające najwyższe normy tj.:
Pomoc Gminy ma na celu usprawnienie procesu weryfikacji wniosku
w WFOŚiGW, ale nie decyduje o przyznaniu dofinansowania.
WFOŚiGW dokonuje pełnej oceny wniosku zgodnie z kryteriami dostępu i kryteriami jakościowymi dopuszczającymi i na podstawie tej oceny dokonuje kwalifikacji do przyznania pomocy.
Do wypełnienia wniosku będą potrzebne:
Zapraszamy do kontaktu:
Punkt Konsultacyjno-Informacyjny Programu Czyste Powietrze
Urząd Miejski w Miękini
ul. Kościuszki 41
55-330 Miękinia
tel. 71 735 92 30
e-mail: niskaemisja2@miekinia.pl
Program Czyste Powietrze w Gminie Miękinia (stan na 30.06.2024 r.)
Program skierowany jest do osób fizycznych będących właścicielami/współwłaścicielami domów jednorodzinnych/wydzielonych lokali mieszkalnych w budynkach jednorodzinnych.
Program oferuje dofinansowanie wymiany starych i nieefektywnych źródeł ciepła zasilanych paliwem stałym na nowoczesne, spełniające najwyższe normy tj.:
- węzeł cieplny,
- pompa ciepła;
- kocioł gazowy kondensacyjny;
- kocioł olejowy;
- ogrzewanie elektryczne;
- kocioł na pellet/drewno spełniający określone wymagania.
- modernizacja instalacji wewnętrznych c.o. i c.w.u.;
- ocieplenie przegród budowlanych;
- wymiana stolarki zewnętrznej (okna, drzwi, bramy garażowe);
- wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła;
- mikroinstalacja fotowoltaiczna;
- audyt energetyczny, dokumentacja projektowa, ekspertyzy.
Forma dofinansowania:
- dotacja;
- dotacja na częściową spłatę kapitału kredytu bankowego;
- dotacja z prefinansowaniem.
Warunki finansowe:
Maksymalne kwoty dotacji:- podstawowy poziom dofinansowania - 41 000 zł
- podwyższony poziom dofinansowania - 59 000 zł
- najwyższy poziom dofinansowania - 79 000 zł
- podstawowy poziom dofinansowania - 66 000 zł
- podwyższony poziom dofinansowania - 99 000 zł
- najwyższy poziom dofinansowania - 135 000 zł
Terminy:
- realizacja programu lata 2018-2029 r.
- podpisywanie umów do 31.12.2027 r.
- zakończenie wszystkich prac objętych umową do 30.06.2029 r.
Przygotowanie wniosku
- Wnioskodawca jest właścicielem/współwłaścicielem jednorodzinnego budynku mieszkalnego/wydzielonego w budynku mieszkalnym jednorodzinnym lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgą wieczystą.
- Dodatkowe warunki, które musi spełnić Wnioskodawca:
- przy podstawowym poziomie dofinansowania: dochód roczny Wnioskodawcy nie przekracza 135 000 zł,
- przy podwyższonym poziomie dofinansowania:
- przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego Wnioskodawcy nie może przekroczyć kwoty:
- 1 894 zł w gospodarstwie wieloosobowym;
- 2 651 zł w gospodarstwie jednoosobowym,
- w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej, roczny przychód Wnioskodawcy z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej za rok kalendarzowy, za który ustalony został przeciętny miesięczny dochód, nie przekroczył czterdziestokrotności kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego w rozporządzeniu Rady Ministrów obowiązującym w grudniu roku poprzedzającego rok złożenia wniosku o dofinansowanie,
- przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego Wnioskodawcy nie może przekroczyć kwoty:
- przy najwyższym poziomie dofinansowania:
- przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego Wnioskodawcy nie może przekroczyć kwoty:
- 1090 zł w gospodarstwie wieloosobowym;
- 1 526 zł w gospodarstwie jednoosobowym lub
- ma ustalone prawo do otrzymywania zasiłku stałego, zasiłku okresowego, zasiłku rodzinnego lub specjalnego zasiłku opiekuńczego, potwierdzone w zaświadczeniu wydanym na wniosek Wnioskodawcy, przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, zawierającym wskazanie rodzaju zasiłku oraz okresu, na który został przyznany (zasiłek musi przysługiwać w każdym z kolejnych 6 miesięcy kalendarzowych poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia oraz co najmniej do dnia złożenia wniosku o dofinansowanie),
- w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej przez osobę, która przedstawiła zaświadczenie o przeciętnym miesięcznym dochodzie na jednego członka jej gospodarstwa domowego, roczny jej przychód,
z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej za rok kalendarzowy, za który ustalony został przeciętny miesięczny dochód wskazany w zaświadczeniu, nie przekroczył dwudziestokrotności kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego w rozporządzeniu Rady Ministrów obowiązującym w grudniu roku poprzedzającego rok złożenia wniosku o dofinansowanie.
- przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego Wnioskodawcy nie może przekroczyć kwoty:
- Cel i rodzaj przedsięwzięcia są zgodne z Programem dostępnym na stronie: https://www.czystepowietrze.gov.pl/
Sposób składania wniosków:
- wnioski należy składać za pośrednictwem generatora wniosków NFOŚiGW dostępnego na stronie: https://gwd.nfosigw.gov.pl/ lub poprzez portal gov.pl
- wniosek należy podpisać elektronicznie profilem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym;
- w przypadku braku takiego podpisu, należy po przesłaniu wersji elektronicznej wniosku, wydrukować formularz, ręcznie podpisać i przesłać pocztą lub przekazać za pośrednictwem punktu informacyjno-konsultacyjnego w danej gminie.
Pomoc Gminy ma na celu usprawnienie procesu weryfikacji wniosku
w WFOŚiGW, ale nie decyduje o przyznaniu dofinansowania.
WFOŚiGW dokonuje pełnej oceny wniosku zgodnie z kryteriami dostępu i kryteriami jakościowymi dopuszczającymi i na podstawie tej oceny dokonuje kwalifikacji do przyznania pomocy.
Do wypełnienia wniosku będą potrzebne:
- numer Księgi Wieczystej nieruchomości,
- numer PESEL właściciela nieruchomości (wnioskodawcy),
- numer rachunku bankowego do wypłaty dofinansowania,
- rok wydania pozwolenia na budowę budynku lub zgłoszenia użytkowania budynku,
- powierzchnia całkowita budynku,
- ostatni rozliczony formularz PIT
Narzędzia pomocne przy składaniu wniosku:
Zapraszamy do kontaktu:
Punkt Konsultacyjno-Informacyjny Programu Czyste Powietrze
Urząd Miejski w Miękini
ul. Kościuszki 41
55-330 Miękinia
tel. 71 735 92 30
e-mail: niskaemisja2@miekinia.pl
Program Czyste Powietrze w Gminie Miękinia (stan na 30.06.2024 r.)
- Liczba złożonych wniosków o dofinansowanie: 749 szt.
- Liczba zrealizowanych przedsięwzięć: 389 szt.
Liczba odwiedzin: 3676